|
Tygblöjeforum Genom att välja tygblöjor gör du en insats för miljön och ett sunt val åt ditt barn! Här träffas vi och diskuterar allt som har med tygblöjor att göra. Välkommen in!
|
| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Nikki73
Registreringsdatum: 14 juli 2009 Inlägg: 2
|
Postat: tis jul 14, 2009 12:58 Rubrik: Blöjbyxor i ull och svampinfektion i huden?? |
|
|
Hej! Är det någon som har erfarenhet af blöjbyxor i ull och infektioner i huden. Min lillkille har haft torr/exem hud som han antagligen hade lite svampinfektion i under en tid och ullbyxorna har ju legat upp vid huden. Nu har vi använt vanliga blöjor en tid men skall nu gå tillbaka till tygisarna men nu undrar jag om jag måste behandla ullbyxorna på något speciellt sätt eller om svampen inte överlever i ull. Bakterier skall ju inte överleva i ull men jag har aldrig hört något om svampsporer...
Jag har också använt silkesinnlägg som jag har handtvättat, så om mågon vet något om silke och svamp vore det också bra  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Virrigafamiljen
Registreringsdatum: 15 april 2008 Inlägg: 25 Ort: Örnsköldsvik
|
Postat: lör aug 08, 2009 18:51 Rubrik: |
|
|
Sonen hade förra sommaren en svampinfektion. Vi behandlade då med Daktacort och tvättade våra tygisar i 95 grader för att vara på den säkra sidan.
Vi har dock pocketblöjor som går att tvätta våldsamt. Jag vet inte hur det är med ull och silke, men du kanske kan försöka dig på någon slags rengöring för att det ska kännas fräscht. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
 Blocked registrations / posts: 1213 / 0
|